poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Bo spontanicznie znaczy najlepiej! Chorwacjo, nadchodzę :)

Przerywam na chwilę relację z Pragi, żeby pochwalić się dobrymi wieściami :) Niespodziewanie, spontanicznie i pomimo przeciwności losu, w ostatnią środę zdecydowaliśmy się na długo-weekendową podróż do Chorwacji. Myśleliśmy o takiej wycieczce już chwilkę (głównie ze względu na dwa darmowe noclegi, które udało nam się zarezerwować na 'airbnb') jednak nie mogliśmy znaleźć towarzyszy podróży... Tym samym, nie przygotowaliśmy żadnych konkretnych planów. Na szczęście dwójka znajomych skusiła się na wizję objazdówki bogatej w atrakcje. I tak oto w kilka dni (wyjeżdżamy już w tą sobotę) mieliśmy do obmyślenia trasę, noclegi, miejsca warte zobaczenia. Na szczęście poszło sprawnie i nasza trasa wygląda tak:

26.04 - 3.05

Opatija -> Zadar - wyspa Ugljan -> Split -> Makarska (2 noce) -> Zagrzeb

Dodatkowo chcemy zobaczyć: Trogir, Jeziora Plitwickie oraz wybrać się na wycieczkę do Bośni i Hercegowiny - do Pocitejl i nad wodospady Kravica.

Jeśli chodzi o Chorwację, to praktycznie nie znam tego państwa. Zajrzałam do niego na kilka godzin w czasie poprzedniej majówki, kiedy postanowiliśmy wpaść do Dubrovnika. Klimat miasta (mimo tłumu turystów) bardzo mi się spodobał, więc mam nadzieję, że reszta kraju zachwyci mnie tak samo.

tym samym, że nie znam Chowacji, mam do Was pytanie: Co jeszcze powinnam zobaczyć? Na co zwrócić uwagę w poszczególnych miastach? Czego się wystrzegać? Wiecie - piszcie :) Każda wskazówka się przyda, bo jak widzicie czasu nie pozostało nam dużo, a przygotowań jeszcze cały czas sporo ;) Z góry dziękuję i obiecuję piękną relację z całej podróży ;)

Tak pięknie było ostatnio :) Oby teraz udało się podobnie!

1. Masz małą przewagę, bo ja nigdy nie byłem w Chorwacji :) Trudno mi powiedzieć co powinnaś zobaczyć, bo nie za bardzo interesowałem się nawet tym państwem. Jednak jeżeli pytasz czego się wystrzegać to na to pytanie mogę i potrafię odpowiedzieć. Przykładowo podam jedną rzecz. Należy z umiarem pytać o Serbów, wynika to z wojny, która miała miejsce w latach 90. Niechętnie się o nich mówi, nie najlepiej wspomina. W sumie to tyle jeśli chodzi o Chorwację. Ale chętnie poczytam Twoje odczucia i to co zobaczyłaś :)

1. Masz rację, wojna to cały cały czas drażliwy temat na Bałkanach. Już przy poprzedniej majówce uważaliśmy, żeby za dużo nie powiedzieć i tym razem na pewno też będziemy.

Co ciekawego zauważę, na pewno opiszę :) Pozdrawiam!

2. Trzymam kciuki za podróż! Zobaczcie jak najwięcej! :)

3. Pozazdrościć :-). Najlepsze, że to już tak niedługo!

1. Strasznie mnie cieszy, że wyjazd już tuż tuż :) Dobrze, że mogłam tyle przeczytać na Twoim blogu, dzięki za wszystkie info! :)

4. W Chorwacji nigdy nie byłam (JESZCZE :D), ale z reguły takie spontaniczne wyjazdy są najlepsze! :)
    A więc życzę udanej zabawy i majówkowego szaleństwa! :)

1. Też mam wrażenie, że spontan często jest najlepszy :) Dzięki! :)

5. Fajna trasa :D w Chorwacji jeszcze nie byłam, ale ciągnie mnie strasznie.. z niecierpliwością czekam na relację i zdjęcia przede wszystkim! Baw się dobrze :))

1. Zdjęcia macie zagwarantowane, bo ostatnio robię je nałogowo :) Dzięki wielkie :)

6. Super! Takie spontaniczne wyjazdy sprawiają najlepszą frajdę! :-) Nigdy nie byłam w Chorwacji a też chciałabym zobaczyć - jak widać niezmiennie ciągnie mnie na wschód czy to ten bliższy czy bardzo daleki :-) Pozdrawiam i życzę miłej chorwackiej eskapady! :)

1. Już coraz bardziej nie mogę doczekać się wyjazdu :) Martwię się jedynie pogodą, pierwsze dni naszej wycieczki mają być deszczowe :(

7. W Chorwacji byłam raz, jakieś 10 lat temu więc nie pomogę. Ale planuję pojechać kiedyś spontanicznie do Chorwacji, więc chętnie poczekam i przeczytam, co Ty wymyśliłaś :)

1. Może moje wpisy z poszczególnych miast zainspirują Cię do odwiedzenia właśnie tych miejsc :) W każdym razie będę służyć radami jeśli takie tylko będą potrzebne :)

8. oo, fajnie, że akurat posty z pragi, bo sie tam wybieram niedlugo :D

1. aaaa, komentarz nie pod tym postem co trzeba:p

2. Mam nadzieję, że moje wpisy się przydadzą :) a w razie wątpliwości chętnie pomogę :) pozdrawiam!